fredag 4 november 2011

Tiny Greece

Vem ska man tro på tro på tro på...

Jo, de ganska få gamla erfarna rävar som hållit på så länge att de lyckats frikoppla sig från den dagliga psykologin. De som lyckas hålla huvudet kallt i alla marknadssituationer. De som inte har nån personlig agenda. De som inte har nån bias vare sig åt det negativa eller det positiva hållet. De som inte är nördar varken inom TA eller FA. De som inte är alarmister. Och för min del behöver dom inte ens veta vad Peak oil är. Faktiskt!

Nu tror jag iofs att Sy Harding känner till Peak Oil, men uppfyller alla mina ovanstående krav. Det är alltså samme man som jag refererat till här. Och den som följde säsongsmönstret kan räkna in ett växande kapital senate två veckorna trots senaste veckans nedgång och trots den Grekiska såpan.

Och kom ihåg Sy Hardings mål som är att ge sina subscribers bästa möjliga avkastning oavsett markandsutvecklingen. Enbart på det sättet kan han tjäna pengar. Han är alltså tvingad att vara mentalt neutral i förhållande till alla marknadslägen.

Nej, jag är inte subscriber. Detta är ingen reklampaus. Men det är en av några få tillhörande samma kategori av totalt bias-fria skribenter. Det är dom man ska tro på för dom ligger ofta rätt och aldrig helfel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar