fredag 13 maj 2011

TA - SP500, Crash ahead



Om min TA fungerar (vilket den ofta gör) så kommer USA-indexet SP500 att göra nån form av kraschliknande nedgång inom några få veckor. Jag är dock lite frustrerard eftersom Blogger legat nere ett tag och mitt senaste inlägg tycks ha försvunnit långt ut i cyberrymden. 

Bilden nedan fanns dock kvar men är någon dag gammal men inget har förändrats.
Jag förväntar mig att kommande vecka blir upp, men därefter bör det bli inledningen till en ganska brutal nedgång. Det kan dock dröja ett tag till de riktigt brutala minusdagarna kommer för dom brukar komma i slutet av nedgångarna. Men det är då de största fölorarna kommer upp på banan, dvs när sentimetet är vid ett lågvattenmärke.  Jag gissar att det inträffar nångång i oktober månad.

Den uppmärksamme noterar att dollarn har vänt upp samt att räntorna och oljan har vänt ned. Det torde vara tydliga tecken på att konjukturen vänt ned.

Håll i hatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar